16. 2. 2015.

Otišao McDonald’s, nije rek’o zbogom!

Kao što je i najavljeno prije mjesec dana, 16.2.2015. godine zatvoren je McDonald’s u Banjoj Luci.
Prema riječima vlasnika franšize, ekonomski razlozi su presudili. Bar za sada...

Kako i ne bi? Da bi se ulaganje 2,5 miliona maraka isplatilo i pokrili svi tekući troškovi, svaki dan ti trebaju kolone mušterija, a ne poluprazan lokal! Uz to, kompanija McDonald’s je objavila da je u prošloj godini doživjela pad prihoda od čak 30 odsto. Što bi onda mi, ovako siromašni, bili izuzetak?!
Orkestrirana „paljba“ negativnih komentara odmah je počela. Likuje se nad mukom vlasnika franšize velikog „M“. Pominju se domaći proizvodi, dominacija kultnog banjalučkog ćevapa, upitan kvalitet i cijene „Mekovih“ proizvoda...

Uostalom, kad Leskovac nema McDonald’s, što bi imala Banja Luka? Slučajnost ili ne?
Ipak, jedan komentar, odnosno pitanje posebno mi je zapalo za oko. Kaže: „Odoše Ameri, da neće biti rata?“

Niti je na zatvaranje banjalučkog „Meka“ uticala odluka nekog Amerikanca, niti je razlog ključa u bravi potencijalno izbijanje ratnih sukoba.

Da pokušam objasniti. McDonald’s je jedna od najvećih franšiznih marki na svijetu i nije jeftina. Samo onaj ko ima dovoljno novca (čitaj milione) i ispuni odgovarajuće uslove, može je kupiti. Dakle, ovdje nije riječ o američkom kapitalu, već o novcu državljanina Srbije, vlasnika franšize za naše tržište. Povlači se srpski ulog, a ne američki!

S druge strane, zatvaranje jedinog „Meka“ u Republici Srpskoj šteti imidžu i Banja Luke i entiteta. Zašto?
McDonald’s je jedan od globalnih brendova koji prepoznaju svi potršači razvijenog svijeta. Iako o ovom lancu kruže priče o nezdravoj hrani, iskorištavanju radnika, zloupotrebi poljoprivrednika (dobavljača), zagađenju okoline, mučenju životinja, desetine miliona ljudi dnevno, ipak, objeduje u „Meku“.  Kada stranci, bilo turisti bilo potencijalni ulagači, vide ono prepoznatljivo „M“ u Banjoj Luci, htjeli mi to priznati ili ne, mijenjaju pogled na nas. Svrstavaju nas na svjetsku mapu i postajemo prihvatljiviji!

Danas, 16. februara, McDonald’s je zatvoren, a već za dva dana, u lokalu preko puta otvara se butik turske konfekcije. Izgleda da više volimo da se modiramo, nego da jedemo... pa makar i loše.

Ili je, ipak, ćevap pobijedio?!


Нема коментара:

Постави коментар